Tödliche Abgase: Fast 500.000 Tote jährlich in Europa

Etwa eine halbe Millionen Menschen sterben in der EU frühzeitig an den Folgen einer zu hohen NO2- und Feinstaub-Belastung, wie sie durch die verbrennungsmotorische Mobilität hervorgerufen wird. Das ist ein Ergebnis einer Studie, die das Europäische Parlament in Auftrag gegeben hat und die der Redaktion vorliegt. Die Kosten für das Gesundheitssytem belaufen sich laut der EU-Kommission auf bis zu 900 Milliarden Euro jährlich.
Auszug aus der EU-Vorlage
The automotive industry is a major player in the European economy, accounting for 6.4% of gross domestic product and 2.3 million jobs in the European Union (EU). However, it has been facing difficulties as a result of the economic crisis. In September 2015, the Volkswagen case highlighted weaknesses in the implementation of type – approval rules for motor vehicles in the European Union, in particular as regards standards on emissions of air pollutants and carbon dioxide.
In 2016, as part of preparations from previous years but also in response to the VW case, the European Commission proposed strengthening the type – approval system for motor vehicles. Its goal is to ensure effective enforcem ent of rules (including through market surveillance), to strengthen the quality and independence of technical tests and to introduce EU oversight on the type – approval process.
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